Dag 3, di.14 mei Mierlo-Heusden 85 km

14 mei 2024 - Heusden, Nederland

Wat vonden we het jammer om bij ons gastgezin te vertrekken, we hadden een vakantiehuisje ter beschikking met alles erop en eraan, het ontbrak er aan niets!

Zelfs onze fietsen konden worden schoongespoten met de waterslang, want na een bosrit na een regenbui zagen die er niet meer toonbaar uit.

Vandaag stond ons het langste en waarschijnlijk drukste traject van deze week te wachten; 85 km en we zouden door Eindhoven en Den Bosch komen.

In Mierlo bezochten we een Engels oorlogs begraafplaats wat heel indrukwekkend was om daarna vele km's langs het Eindhovens kanaal te fietsen om via Geldrop in Eindhoven te komen.

Wat een overgang van rust, ruimte, idyllische plekjes, naar de hectiek van de stad (zie foto). Wel herkende ik nog wel wat straten omdat ik vroeger vaak in Eindhoven ging shoppen èn uitging!

Dwars door een stad fietsen op zoek naar knooppunten was een ware beproeving en we hadden het volbracht!

Op weg naar Best, waar we aan een hele grote visvijver ( vlakbij Aqua Best, bekend van de festivals) gingen picknicken en afkoelen in de schaduw van een boom. Het zou weer een warme dag worden!

Via Liempde (koffie en soep) en St. Michielsgestel ( "Gèstel" op z'n Brabants)( lekker ijs) fietsten we de polder bij Den Bosch binnen, waar ik al het huis zag waar ik ooit met een toenmalige vriend had samengewoond en wij uitzicht op de Bosche Broek hadden...veel herinneringen komen terug..

Door vele bekende straatjes fietsen we uiteindelijk Den Bosch weer uit om via Vlijmen en een paar kleine gehuchtjes bij de Maas aan te komen die ons naar Heusden leidt waar we in een stortbui belanden en snel een restaurant induiken om heerlijk te eten en te drinken, de gastvrouw van ons overnachtingsadres is toch nog niet thuis dus komen we wat later.

Wat een geweldig ontvangst hadden we bij haar, het alcoholvrije biertje stond klaar en de verhalen van elkaar (met een lach en een traan) maakten dat we ons snel verbonden voelden met deze lieve dame.

De etage waar we sliepen bleek een mini-appartement te zijn en van vele technische snufjes voorzien (hé Google...), maar mijn zeemleren fietsbroek moest ik helaas toch nog steeds op de hand wassen!!

Morgen zet ik nog wat foto's van Heusden (uitzicht vanuit het slaapkamerraam) nog op de foto, nu te donker en slecht weer.

1. Wim:
    Toppers,
    Respect 85 km op zo'n zadeltje, altijd weer een beproeving voor het kontje. Of je nu een zeemleren fietsbroek hebt of niet, het is gewoon werken. Mooi om te lezen dat jullie weer een mooi onderkomen hebben gevonden en zo super welkom waren. Fietsen is dus een sterk verbindende factor. 'Dat zouden meer mensen moeten doen'. Maar goed een nieuwe dag staat te wachten met hopelijk weer veel mooie, maar ook droge, kilometers. Geniet van alles wat jullie weer beleven gaan. Zet m maar weer op! 😘👍
  2. Antoniet:
    15 mei 2024
    Het is weer een mooi verslag van jullie trip,we een hele afstand hoor 85 km maar met mooi weer
    Leuk San voor jou de plekjes die je van vroeger zoceel zeggen ,dat is altijd goed
    Ik vind het ook fijn dat jullie zo welkom waren op de nieuwe plek
    Succes vandaag tot morgen groetjes aan me broertje Antoniet
  3. Carola:
    15 mei 2024
    Leuk om een kijkje te nemen in jullie fiets avontuur 🤗.
    Geniet ervan lieverds ! Xxx

Jouw reactie