Dag 6. Wormer-Zijdewind 54 km

17 mei 2024 - Zijdewind, Nederland

Na een heerlijk ontbijt en mooie gesprekken met Karin en Bert (ons logeeradres) vertrokken we voor onze laatste etappe van dit fietsavontuur.

Ongemerkt fietsten we Wormer uit (daarom ook geen foto) en het volgende mooie plaatsje in, nl. Krommenie, waar we de volgende wegopbreking tegenkomen op het fietspad en die helaas nog niet de laatste zal zijn.

We dachten wat fietsbordjes te missen, dus werden er weer eens extra km's gemaakt.

Via een prachtig natuurgebied belandden we in Uitgeest, waar het fietsknooppunt-bordje verscholen was tussen het gras, en we nu dus wisten dat het maaibeleid t.b.v. de insecten niet in ons voordeel had gewerkt deze 6 dagen.

We komen steeds meer molens en gemalen tegen die er voor zorgen dat het hele gebied niet onder water komt te staan.

Onze buikjes begonnen te rammelen en Vok wilde graag zijn cafeïneshot, dus werd er in Alkmaar geluncht en hadden we al wat km's eerder besloten een andere route naar huis te nemen en daarmee de Oeverlandroute af te sluiten. ( de route loopt officieel via Bergen en Schoorl waar die eindigt).

In Alkmaar was het net kaasmarkt en een drukte door alle toeristen die op het Waagplein het e.e.a. wilden zien en kopen.

Wij namen een andere afslag en konden toen erg makkelijk een terrasje vinden om heerlijk te lunchen.

Net buiten Alkmaar fietsten we via de vele molens naar Langedijk waar we (niet geheel toevallig), langs onze trouwlocatie ,t.w. "de Broeker groenteveiling" kwamen en via Zuid Scharwoude, Noord Scharwoude en Waarland (we fietsten nog een stukje langs de Niedorper vaart, waar wij wel eens op kayakken) bereikten we onze thuishaven in Zijdewind!!

We hadden een prachtig avontuur beleefd, veel gezien en herinneringen gemaakt en nu; de fietstassen voor de laatste keer uitpakken en een heerlijk bad nemen!

Morgen schrijf ik de laatste blog over hoe wij deze fietsvakantie hadden ervaren!!

1. Joke:
    17 mei 2024
    Super gaaf lieverds! Sportieve toeristen in eigen land!!!!
  2. Antoniet:
    17 mei 2024
    Super trots op jullie,zoveel moois gezien en heel veel km gemaakt. Nu weer in jullie eigen bedje, dat is ook weer fijn toch.
    Groetjes. Antoniet
  3. John Bello:
    18 mei 2024
    Mooie prestatie. San en Vok.
    Nu lekker nagenieten!

Jouw reactie