Dag 4. (15-5-2024) Heusden-Maarssen 80 km

16 mei 2024 - Maarssen, Nederland

Ik had jullie nog wat foto's van ons logeeradres Heusden beloofd ( uitzicht vanuit ons raam) en daar is er plots eentje bijgekomen nl. van een....let op:

EIERSOLLBRUCHSTELLENVERURSACHER

Wat hadden we gelachen samen met Yolan (de gastvrouw) om dat woord èn het filmpje van de demonstratie van dat 'handige' voorwerp. Op YouTube schijnt een fimpje te zijn van een Duitser die op hilarische wijze in het Engels tekst en uitleg daarover geeft. ( en anders heb ik mijn eigen filmpje, maar die kan ik niet op de reisblog plaatsen).

Na een hartelijk afscheid fietsen we Heusden uit en nemen we het pontje over de Maas om door een prachtig landschap in een stukje Gelderland te komen om daarna nogmaals een pontje te nemen over de Maas. Dit doen we samen met een pensionada-dame uit Australië die vanuit Frankrijk een stuk Europa aan het befietsen is en een stukje route achter ons aan rijdt en waar onze wegen zich scheiden in Poederoyen.

Verder fietsenst komen we in een stukje Betuwe (fruitgaarden) en gaan we met een pontje de afgedamde Maas over .

In Heukelem (prachtig dorp) nuttigen we onze lunch op een gerestaureerde vestingsmuur en fietsen we een klein stukje parallel aan de Linge.

Uiteindelijk komen we in een stiltegebied in Vijfheerenland  waar we even stoppen om te genieten van het uitzicht over de weilanden en akkers.

We fietsten verder en maken wat km's langs het Merwedekanaal richting Vianen.

Je merkt het al; vandaag staat in het teken van "water" en niet alleen de kanalen en riviertje, maar helaas ook uit de lucht, want vanaf Vianen tot Maarssen heeft het geregend.

Nadat we de Lek zijn overgestoken met een pontje  belanden we na wat km's in Utrecht en om dan de knooppunten-bordjes te volgen met beslagen/natte bril en regenpakcapuchon die vaak afwaait bleek een ware beproeving èn ...ook dat hadden we doorstaan!!

We komen door Oud Zuylen, wat een prachtig rijk dorp is met monumentale huizen en kasteel en vonden we ons logeeradres in Maarssen wat aan de Vecht ligt.

We werden verwelkomt met koffie en na een warme douche gingen we wandelend langs de Vecht, met een geleende paraplu, een heerlijk frietje eten in het centrum.

We doken vroeg ons bedje in, want morgen trappen we iets harder op de pedalen; het zou een regenachtige dag worden...

1. Cindy:
    16 mei 2024
    Wat geniet ik van jullie dagelijkse verhalen! Ziet er zo mooi én gezellig uit. Hopelijk valt de regen vandaag mee.
  2. John Bello:
    16 mei 2024
    Leuk om je te volgen,en vandaag beter fietsweer!!?
  3. San:
    17 mei 2024
    We hadden een heel klein regenbuitje onderweg, bij Loenen ad Vecht. Daarna droog en wat bewolkt, en in Noord Holland scheen het zonnetje!!! (Natuurlijk 😜)
  4. Joke:
    16 mei 2024
    Oh die regen…. Jullie verhaal is weer heerlijk lezen en wat is ons landje mooi!!! Fijne en droge dag hopelijk voor jullie♥️

Jouw reactie